TEKNIK QGrafik Cg Mohd Firdaus

Ianya merupakan hasil inovasi yang disumbangkan oleh Encik Mohd Firdaus Bin Muhamad Hanafi, Guru Cemerlang Prinsip Perakaunan, SMK Padang Saujana, 27000 Jerantut Pahang. Tel: 013-6207578. Fokusnya dalam menjawab soalan Penyata Kewangan milikan tunggal dan perkongsian menggunakan TEKNIK QGRAFIK.

Semoga sumbangan tersebut dapat dimanafaat sebaik mungkin oleh rakan-rakan guru mahupun anak-anak pelajar sekalian. Dan diharapkan dengan idea inovasi tersebut, dapat kita kembangkan dengan mengaplikasikannya dalam topik2 yang lain.

Sekalung TAHNIAH dan PENGHARGAAN diucapkan kepada beliau atas sumbangan yang diberikan.

Petikan Kata-kata Beliau :
CARA MENGGUNAKAN TEKNIK QGRAFIK
Soalan penyata pendapatan milikan tunggal dan soalan perkongsian dapat diselesaikan menggunakan teknik Q Grafik. Apabila soalan diberikan imbangan duga maka teknik QGrafik ini amat sesuai untuk digunakan kerana pelajar berada dalam keadaan selamat iaitu less kesilapan. Cumanya ia lambat sedikit daripada kaedah menjawab biasa. Bezanya ialah dalam 2-3 minit. Saya telah mencubanya di beberapa buah sekolah dan baru baru ini saya telah mengadakan bengkel daerah jerantut dan sambutan nya amat memberansangkan. Q Grafik telah menjadi buah mulut pelajar pelajar akaun. Amat susah untuk saya terangkan disini kerana ia perlukan penjelasan yang teliti sebelum Qgrafik di gunakan. Untuk maklumat yang lebih tentang Q Grafik bolehlah menghubungi saya di talian 013-6207578.

Posted on July 6, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 5 Comments.

  1. saje singgah baca 🙂

  2. Salam….
    AUR untuk akaun untung rugi, KKK untuk kunci kira-kira,
    AD untuk akaun ape ye?

  3. Atiey,

    AD = Akaun Perdagangan.

  4. boleh la saya jemput cikgu mohd firdaus sekiranya ada kelapangan untuk dtg ke mrsm kuala berang..

  5. Ainmakhtar,

    Cuba hubungi beliau sendiri melalaui no telefon yang dinyatakan diatas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wp-puzzle.com logo

Content Protected Using Blog Protector Plugin By: Make Money.