Permohonan Kemasukan Ke Program Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia Sesi 2010/2011.

Permohonan Kemasukan Ke Program Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia Sesi 2010/2011 bagi pelajar Tingkatan 5 Tahun 2009 akan mula dibuka pada 1 Julai 2009 hingga 10 Oktober 2009. Bahagian Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia menyediakan dua cara iaitu :

1. Permohonan Secara Manual (PSM)
2. Permohonan Melalui Internet (PMI) (Sila Klik)

Jika pelajar mengemukakan lebih daripada satu permohonan, Bahagian Matrikulasi mengguna pakai permohonan melalui internet sahaja.

Bahagian Matrikulasi
Kementerian Pelajaran Malaysia
2009-06-30

Posted on June 30, 2009, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 7 Comments.

  1. saya baru kemas kini 2 kali, tapi bila kali ke3 nak kemas kini, dah tak boleh. lepas tu saya mintak SAINS, tapi dia tukar sendiri ke PERAKAUNAN, cg narzuki boleh bantu, apa yang saya patut buat?

  2. Lee,

    Cg minta maaf kerana tidak dapat bantu dalam hal ini, Cg cadangkan jumpa dengan Kaunselor sekolah secepat mungkin, kerana beliau lebih arif tentang perkara tersebut.

  3. Ckg, Bile keputusan matrikulasi perakaunan akan keluar untuk pelajar tingkatan 5 sesi 2009?? Dalam keputusan SPM, saya dapat A dalam bahasa melayu, prinsip perakaunan, matematik, sains dan pendidikan Islam tapi D dalam add math. Adakah saya berpeluang ke matrikulasi akaun??

  4. Maaf, Cg tak pasti bila keputusan akan dikeluarkan, kena rujuk laman Matrikulasi dari semasa ke semasa. Sekiranya memenuhi syarat2 kelayakan minimum yang ditetapkan, maka anda dikira layak, cuma berpeluang atau tidak ke matrikulasi bergantung kepada rezeki masing2. Semoga permohonan Ekin akan berjaya.

  5. ckgu boleh saya thu bila keputusan matrikulasi untuk sesi 2010 akn diumumkn dan bulan berapa kemasukan yang seterusnya?
    apakah syarat2 minimum yang ditetapkn untuk memasuki matrikulasi?

  6. Maaf, Cg tak pasti… cuba dapatkan maklumat di laman matrikulasi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wp-puzzle.com logo

Content Protected Using Blog Protector Plugin By: Make Money.